sobota, 30 listopada 2013

Pomimo



(Nieważne co myślicie o nim, mi całkiem pasował tekst. A poza tym, dziś wysłała mi to bardzo ważna osoba. Ja, pisząc post tego słuchałam. Możecie posłuchać przy czytaniu.)


Ostatnio często słyszę to dziwne słowo - "pomimo".
Co znaczy? Skąd się wzięło? Po co, na co i do czego?
Pomimo, że jej nie lubie. Pomimo, że pada. Pomimo, że nie chcę. Pomimo, że przecież trzeba. Pomimo, że nic się nie dzieję,
Okazuje się, że jednak używamy tego bardzo prostego słowa dość często. Usłyszałam ostatnio, że "kocha się pomimo". I zaczęłam nad tym kminić.

Słownik mówi, że "pomimo" :
"służy do zakomunikowania, że dana rzecz czy zdarzenie wbrew temu, czego można by się spodziewać, nie wpłynęła na coś innego, bo działo się inaczej".


Jak to jest tak na prawdę z tym pomimo. Co ono dla nas znaczy? Co znaczy, że robimy coś pomimo, że kochamy pomimo, że trwamy pomimo?

To tak najprościej obrazuje naszą nieumiejętność wytłumaczenia niektórych zjawisk. Kiedy ja mówię "pomimo" to wiem, iż w danej sytuacji nie obchodzą mnie fakty poboczne. Że robię coś nie patrząc na czynniki trudne, problematyczne. Że mam przed oczami jakiś cel i nie obchodzi mnie nic innego. Że mam zamiar osiągnąć coś, nie zwracając uwagi na innych.
Że chcę trwać przy tym co mam w głowie. Nie myśląc o konsekwencjach.

Dam Wam przykład tego jak działa ten magiczny wyraz.
Jest dwoje ludzi. Chyba się kochają. Zakładamy, że tak. Ale jedno z nich jest w głębokim dole życiowym. No nie radzi sobie, zakopuje się w beznadziei coraz głębiej. Co robi drugie? Ucieka? Otóż nie! Zostaje. POMIMO, że partner rzuca talerzami, płacze po nocach i gryzie ściany. Bo tak działa deklaracja w naszym magicznym wyrazie.

Słowa w naszym życiu znaczą bardzo wiele. Wypowiadamy ich dużo, różnych. Krzywdzących, przyjemnych, znaczących.

"Pomimo" to słowo które wyraża czasem aż za dużo. I mówi się je ze łzami w oczach.



PS. Dziś bardzo krótko, bo dawno mnie nie było a powroty bywają trudne.
       Ale już jestem i zamierzam zostać.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wszystkie komentarze!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...